Algemene verkoopsvoorwaarden B2B
Ondernemingsgegevens
Equestrian Brand Development BV
Kruisbeeldstraat 119, B-9220 Hamme
info@lj-leathers.be
BEBE0471.955.874
RRP Dendermonde
Algemene bepalingen
De e-commerce B2B website van Equestrian Brand Development, een BV met maatschappelijke zetel te 9220 Hamme, Kruisbeeldstraat 119, BTW BE 0471.955.874, RPR Dendermonde, (hierna E.B.D.) biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een Klant die vooraf een login en paswoord heeft ontvangen. Bij het plaatsen van een bestelling via de B2B webwinkel van E.B.D. moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door E.B.D. aanvaard zijn.
Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van E.B.D.
De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van E.B.D. te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Garantie
Daar de verkopen op de B2B e-commerce site van Equestrian Brand Development gaat over B2B verkoop geld krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen niet naar de koper maar staat E.B.D. wel in voor het leveren van de goederen in goede staat en zal er ook steeds in belang van de consument gehandeld worden.
Het is evenwel aan de consument om aan te tonen dat het aangekochte artikel niet voldoet aan de verwachtingen en dit binnen een termijn van 8 dagen na aankoop bij de retailer (fysiek of online) en hiervoor zal hij een aankoopbewijs moeten kunnen voorleggen.
Het artikel zal niet onwillekeurig teruggenomen of omgeruild worden maar moet in eerste instantie terugbezorgd worden aan E.B.D. waar beslist zal worden hoe de consument verder wordt geholpen. Dit kan gebeuren door reparatie, omruiling deels of volledig of terugbetaling in de vorm van een creditnota.
De wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
Klantendienst
De Klantendienst voor de detailhandelaar van E.B.D. is bereikbaar via e-mail op info@lj-leathers.be of telefonisch op +32 478 211 901
Artikel 9: Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door E.B.D. om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 10: Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van E.B.D. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 11: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht. De Rechtbank van Dendermonde is bij uitsluiting van andere rechters bevoegd om te oordelen over geschillen voortvloeiend uit de Overeenkomst. De Nederlandstalige tekst van deze algemene verkoopvoorwaarden prevaleert boven de vertalingen daarvan.
Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds exclusief BTW.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de B2B e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is.
E.B.D. is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. E.B.D. is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact met ons op te nemen.
E.B.D. kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Plaatsen Bestelling
Bestellingen via de B2B webwinkel kunnen enkel gebeuren na ontvangst van een login en paswoord. De klant dient de producten van zijn/haar keuze aan te klikken en d.m.v. de button "voeg toe aan winkelwagen" deze te bevestigen. Als de klant alle gewenste producten heeft toegevoegd aan de winkelwagen, kan de klant op de winkelwagen klikken en eventueel nog wijzigingen aanbrengen voordat hij/zij op “bestellen” klikt. De klant heeft ook de mogelijkheid om de bestelling te bewaren om op een later tijdstipt verder te winkelen of de bestelling te bevestigen.
Gedurende het bestelproces kan de klant d.m.v. de backspace toets of d.m.v. de toets "wijzig" altijd teruggaan in het bestelproces. Bestellingen via de webwinkel worden bevestigd per e-mail naar het door de klant opgegeven e-mailadres.
Er kunnen ook steeds artikelen gereserveerd worden om deze naderhand aan een bevestigde bestelling toe te voegen.
Wanneer u speciale wensen heeft omtrent de verzending kunt u dit of per e-mail kenbaar maken.
E.B.D. is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Levering
Bestellingen worden zo snel mogelijk verwerkt en verzonden, afhankelijk van de commerciële afspraken en betalingsafspraken.
E.B.D. streeft ernaar om binnen de 3 werkdagen de bestelde artikelen welke voorradig zijn te leveren. Deze aangegeven levertijden gelden als indicatie en niet als fatale termijn. E.B.D. is gerechtigd deelleveringen te verrichten indien bestelde artikelen tijdelijk niet op voorraad zijn.
Leveringen gebeuren bij voorkeur door GLS – Bpost – DPD afhankelijk van het land waar de Klant zich bevindt.
De gebruikelijke tijdsduur van leveringen is als volgt:
België: 1-3 werkdagen
Nederland, Duitsland, Luxemburg: 1-4 werkdagen
Andere EU-landen: 2-6 werkdagen
Landen buiten EU: op aanvraag
Kosten voor levering:
België: Kosteloos voor levering van aankopen +€500
Aankopen -€500 = € 15 kosten
Nederland en Duitsland: leveringen gebeuren in groep naar JRS – Janssen Ruitersport. Enkel in hoogste uitzondering kan de levering rechtstreeks gebeuren maar zal de facturatie via JRS – Janssen Ruitersport gebeuren en worden er automatisch, ongeacht het bedrag transportkosten verrekend.
Luxemburg: Kosteloos voor levering van aankopen +€500
Aankopen -€500 = € 15 kosten
Andere EU-landen + Noorwegen en VK: Voor levering van aankopen +€500 = ½ van de te verrekenen kostprijs voor verzending afhankelijk van het gewicht en aantal colli
Voor aankopen -€500 zal het bedrag afhankelijk van gewicht en aantal colli verrekend worden.
Landen buiten EU: op aanvraag
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan E.B.D.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de E.B.D. was geboden.